Sikkerhedskopi

Nemt og automatisk

  Mist aldrig dine filer
  Sikkerhedskopi af computere, mobiler og tablets
  Grønne datacentre i Skandinavien

Tilmeld gratis

Button to download Onlime from the App StoreButton to download Onlime for Android on Google Play
  Brug på alle dine enheder   Fri adgang til Word, Excel og Powerpoint i skyen   Fri dansk live support

Om Onlime

Nye tider: Nye priser & abonnementer

Inflationen raser og påvirker os alle. Private såvel som virksomheder er havnet i en situationer med udfordringer, vi skal løse. Vi har fulgt situationen nøje det seneste år. Selvom vi har stået med bekymrende blikke, har vi også løftet øjenbrynene

Om Onlime

Vi høster ikke dine data – og tjener ikke penge på dem.

Det er ikke en del af vores forretningsmodel at høste og udnytte dine data. Vi koncentrerer os udelukkende om at udvikle og drive vores tjeneste, som du kan bruge til at opbevare dine filer i.

Om Onlime

Vi er en uafhængig og lokal tjeneste

Internettet er frit og mangfoldigt – det er godt. Men mange af de tjenester og apps, vi danskere benytter, kommer fra fjerne himmelstrøg og det kan have mange negative konsekvenser.

Tag backup, sync, del, rediger.

Vælg din enhed og se, hvordan tusindvis af danskere bruger Onlime.

Onlime til

Windows

Backup

Mist aldrig dine filer på Windows

Onlime tager backup af dine mapper på Windows. Du kan vælge mellem automatisk eller tidsindstillet backup.

Synkroniser

Tilgå samme filer fra dine enheder

Gem og rediger filer i Onlime Sync mappen fra Stifinder på Windows. Onlime synkroniserer filerne i baggrunden, så de altid er ajour og klar på alle dine enheder.

Arkiv

Som en ekstern harddisk - bare online

Brug Arkiv til at gemme filer, der kun skal ligge i skyen og ikke tage plads på dine enheder.

Arkiv er smart at bruge til filer, du ikke tilgår så tit, som gamle billeder og dokumenter.

Image
Image
Image

Onlime til

Mac

Backup

Mist aldrig dine filer på Mac

Onlime tager backup af dine mapper på Mac. Du kan vælge mellem automatisk eller tidsindstillet backup.

Synkroniser

Tilgå samme filer fra dine enheder

Synkroniser automatisk filer og mapper mellem alle dine enheder. Tilgængelig direkte i Finder.

Arkiv

Som en ekstern harddisk - bare online

Brug Arkiv til at gemme filer, der kun skal ligge i skyen og ikke tage plads på dine enheder.

Arkiv er smart at bruge til filer, du ikke tilgår så tit, som gamle billeder og dokumenter.

Image
Image
Image

Onlime til

iPhone & iPad

Backup

Saml og sikre dine minder på iPhone

Med Onlime appen får du automatisk backup af billeder og videoer på din iPhone.

Alle dine minder bliver samlet i én tidslinje, hvorfra du nemt kan lave album, dele og kommentere.

Frigør plads

Få mere plads på din iPhone

Med ét tap fjerner du billeder og videoer på iPhone, som der allerede er backup af i Onlime

Tilgængelighed & overblik

Hav dine filer med dig overalt

Tilgå nemt alle filer, du har overført til Onlime fra dine enheder. Det er fx

  • filer fra din backup af Windows/Mac
  • Synkroniserede filer fra Onlime Sync mappen.
  • Filer du har aktiveret online i Onlime

Image
Image
Image

Onlime til

Android

Backup

Saml og sikre dine minder på Android

Med Onlime appen får du automatisk backup af billeder og videoer på din Android-enhed.

Alle dine minder bliver samlet i én tidslinje, hvordan du nemt kan lave album, dele og kommentere.

Frigør plads

Få mere plads på din Android

Med ét tap fjerner du billeder og videoer på iPhone, som der allereder er backup af i Onlime

Tilgængelighed & overblik

Hav dine filer med dig overalt

Tilgå nemt alle filer, du har overført til Onlime fra dine enheder. Det er fx

  • filer fra din backup af Windows/Mac
  • Synkroniserede filer fra Onlime Sync mappen.
  • Filer du har aktiveret online i Onlime

Image
Image
Image

Onlime til

Onlime i din browser

Fuldt overblik

Uanset hvor du er, er dine filer lige der

Få det fulde overblik over alle dine filer, mapper, billeder og videoer fra alle dine enheder direkte i din internetbrowser.

Synkronisering WEB

Dine filer og mapper på alle dine enheder

Brug Synkronisering hvis du vil have filer overført automatisk mellem dine enheder.

Arkiv WEB

Ægte lagerplads i skyen

Brug Arkiv til at gemme filer, der kun skal ligge i skyen og ikke tage plads på dine enheder.

Image
Image
Image

Onlime til

Office Online

Word

Word Online

Lav et væld af dokumenter takket være de mange funktioner og formater - direkte i din browser.

Du kan samarbejde med andre brugere i realtid, lave kommentarer og ændringsforslag.

Excel

Excel Online

Lav alt fra simple til komplicerede regneark i Excel Online - direkte i din browser.

Du kan samarbejde med andre brugere i realtid, lave kommentarer og ændringsforslag.

Powerpoint

Powerpoint Online

Lav flotte præsentationer direkte i din browser med Office Onlime.

Du kan samarbejde med andre brugere i realtid, lave kommentarer og ændringsforslag.

Image
Image
Image

Flere funktioner 🚀

Arkiv

Ægte backup og lagerplads i skyen

Brug Arkiv til at gemme filer, der kun skal ligge i skyen og ikke tage plads på dine enheder.

Arkiv

Brug Arkiv til at gemme filer, der kun skal ligge i skyen og ikke tage plads på dine enheder. Arkiv er smart at bruge til filer, du ikke tilgår så tit – som gamle billeder og dokumenter.

Deling

Del nemt og sikkert

Det er både nemt og sikkert at dele dine filer og mapper direkte fra skyen.

Deling

Med Deling kan du give andre personer adgang til dine filer i skyen. Du kan lave et offentligt link, der kun tillader personer at se og hente dine filer. Eller du kan lave private delemapper, der tillader personer at oprette, redigere og slette filer.

Fri plads

Fri plads for enkeltpersoner

Med vores abonnement til enkeltpersoner får du fri plads i skyen.

For enkeltpersoner

Fri plads

For enkeltpersoner

Få fri plads i skyen med vores abonnement til enkeltpersoner. Det betyder, at du aldrig skal bekymre dig om, hvor meget data du opbevarer i skyen!

Privatliv

Vi beskytter dit privatliv og tjener ikke penge på dine data

Hos Onlime er du ikke produktet! Vi høster ikke dine data og tjener ikke penge på dem.

Privatliv

Vi værner om og beskytter dit privatliv. Mange tjenester og virksomheder høster og tjener penge på de data, som du uploader til dem. Sådan er det ikke hos Onlime! Vi høster ikke dine data og tjener ikke penge på dem.

Familiemedlemmer

Inviter og opret familiemedlemmer

Opret brugere til medlemmer i familien nemt og hurtigt fra administratorpanelet.

For familier

Familiemedlemmer

For familie

Opret brugere til medlemmer i familien nemt og hurtigt fra administratorpanelet. Med en bruger har hver familiemedlem sit eget login og kun adgang til egne og delte filer. Som administrator kan du bestemme hvor meget plads, hver konto må bruge.

Brugerstyring

Brugerstyring til virksomheder og foreninger

Opret og administrer brugerkonti efter behov. Alloker plads og bestem rettigheder for den enkelte bruger.

For virksomheder og foreninger

Brugerstyring

For virksomheder

For virksomheder og foreninger er det vigtigt at kunne administrere brugere efter behov. Alle medarbejdere eller medlemmer kan få sin egen brugerkonto til deres arbejde.

Gendan & Fil-historik

Gå tilbage i tiden på dine filer

Gendan dine filer fra skyen, når du har brug for det. Du kan gendanne enkelte filer eller hele mappestrukturer. Tjenesten gemmer op til 5 tidligere versioner af alle dine filer.

Gendan & Fil-historik

Du kan gendanne enkelte filer eller hele mappestrukturer. Tjenesten gemmer op til 5 tidligere versioner af alle dine filer. Alle versioner bliver gemt til ubestemt tid, og du kan gendanne via webadgang og app.

Chromecast

Streaming via Chromecast

Stream dokumenter, billeder og videoer fra skyen til en større skærm med Chromecast.

Chromecast

Få dine billeder og vidoer op på den store skærm ved at streame med Chromecast direkte fra din computer eller mobil.

Hændelseslog

Overblik over aktivitet

Få overblik over hændelser med log-visningen fra administratorpanelet. På den måde kan du altid se aktivitet på hele kontoen.

For virksomheder og foreninger

Hændelseslog

For virksomheder

Få overblik over hændelser med log-visningen fra administratorpanelet. Se bl.a. hvornår brugere er aktive og hvilke filer, de håndterer.

    Priser & abonnementer

    Find det abonnement, der passer til dig.

    Familie

    Onlime til hele familien. Del med op til 5 familiemedlemmer.

    Inkluderet plads

    Antal brugere

    890 kr./år

    Svarer til kun 74 kr./md

    Allerede tilmeldt? Log ind og køb

    1390 kr./år

    Svarer til kun 116 kr./md

    Allerede tilmeldt? Log ind og køb

    Personlig

    Onlime med masser af plads til personligt brug.

    Inkluderet plads

    Antal brugere

    1190 kr./år

    Svarer til kun 99 kr./md

    Allerede tilmeldt? Log ind og køb

    Erhverv Lille

    For virksomheden med en enkelt eller to brugere der ønsker at sikre filer og samarbejde i fællesmapper mm.

    Inkluderet plads

    Antal brugere

    680 kr./år

    Svarer til kun 57 kr./md

    Allerede tilmeldt? Log ind og køb

    1000 kr./år

    Svarer til kun 83 kr./md

    Allerede tilmeldt? Log ind og køb

    1400 kr./år

    Svarer til kun 117 kr./md

    Allerede tilmeldt? Log ind og køb

    Erhverv Mellem

    For virksomheden med behov for mellem 3-10 brugere, der ønsker at sikre filer og samarbejde på tværs af virksomheden.

    Inkluderet plads

    Antal brugere

    2000 kr./år

    Svarer til kun 167 kr./md

    Allerede tilmeldt? Log ind og køb

    Erhverv Stor

    For virksomheden med behov for mange brugere, der ønsker at sikre filer og samarbejde på tværs af virksomheden.

    Inkluderet plads

    Antal brugere

    4000 kr./år

    Svarer til kun 333 kr./md

    Allerede tilmeldt? Log ind og køb

    Familie

    Onlime til hele familien. Del med op til 5 familiemedlemmer.

    Inkluderet plads

    Antal brugere

    89 kr./md

    Allerede tilmeldt? Log ind og køb

    139 kr./md

    Allerede tilmeldt? Log ind og køb

    Personlig

    Onlime med masser af plads til personligt brug.

    Inkluderet plads

    Antal brugere

    119 kr./md

    Allerede tilmeldt? Log ind og køb

    Erhverv Lille

    For virksomheden med en enkelt eller to brugere der ønsker at sikre filer og samarbejde i fællesmapper mm.

    Inkluderet plads

    Antal brugere

    68 kr./md

    Allerede tilmeldt? Log ind og køb

    100 kr./md

    Allerede tilmeldt? Log ind og køb

    1000 kr./md

    Allerede tilmeldt? Log ind og køb

    Erhverv Mellem

    For virksomheden med behov for mellem 3-10 brugere, der ønsker at sikre filer og samarbejde på tværs af virksomheden.

    Inkluderet plads

    Antal brugere

    200 kr./md

    Allerede tilmeldt? Log ind og køb

    Erhverv Stor

    For virksomheden med behov for mange brugere, der ønsker at sikre filer og samarbejde på tværs af virksomheden.

    Inkluderet plads

    Antal brugere

    400 kr./md

    Allerede tilmeldt? Log ind og køb

    FAQ om Sikkerhedskopi

    Hvordan fungerer en sikkerhedskopi?

    Når du skal sikkerhedskopiere, så fungerer det i praksis på den måde, at du tager en kopi af en fil. Den kopi bliver derefter lagt et sikkert sted – det kan enten være på et USB-stik, en ekstern harddisk eller et fjernt sted så som online backup eller egen server. Før i tiden var det at tage sikkerhedskopi af sine data en langvarig og til tider besværlig process. I dag er vilkårene noget anderledes. Bedre teknologi og hurtigere hastigheder gør det meget nemmere at sikkerhedskopiere sine filer online. Overførselshastigheden og indekseringen af filer, som skal sikkerhedskopieres er simpelthen bare meget skarpere og bedre. Samtidigt har du med online backup mulighed for at gendanne filer fra hvor som helst, der er internet. Dette gør det endnu nemmere at have adgang til sine filer hurtigt, og lige, når man skal bruge dem. Sikkerhedskopiering i dag er automatisk og 100-gange hurtigere end før i tiden. For blot 5 år siden skulle man bruge et backup program til at tage backup af en computer, og her var den hurtigste og sikreste måde at gøre det manuelt med en ekstern harddisk. Det var tidskrævende og ikke 100% sikkert – forstået på den måde, at en almindelige ekstern harddisk til trods for robusthed stadig er mekanisk og derved kan fejle. En automatisk backup er i dag den sikkerhedskopiering, som fungerer bedst. Du slipper for at tænke over, at dine filer er sikret. Når den automatiske sikkerhedskopiering oveni købet er i skyen, så er du dækket rigtig godt ind.

    Hvad kan jeg tage sikkerhedskopi af?

    Du kan sikkerhedskopiere næsten alle digitale filer, som du har på din computer. Billedfiler, videofiler, psd-filer, dokumenter, regneark osv. Listen er lang, men det vigtigste er at vide, at du kan sikkerhedskopiere de filer, som betyder noget for dig. Fotoalbummet fra sommerferien, de vigtige dokumenter og regnearkene med regnskaber eller studieopgaver. Tag sikkerhedskopi af Skrivebordet – den måske vigtigste mappe for mange? Så er du sikker på, at når du rydder op på skrivebordet, så vil du senere kunne gendanne en slettet fil, hvis den skulle ryge i oprydningen.

    Hvad er den bedste metode?

    En sikkerhedskopiering skal være sikker. Meget sikker. Faktisk skal den være så sikker som mulig med de bedste foranstaltninger, der findes, hvis man skal føle, at filer man har sikkerhedskopi af er beskyttet bedst muligt. Denne form for sikkerhed får man ikke, når man tager sin sikkerhedskopi på en ekstern harddisk eller et USB-stik. Man får den heller ikke ved at have sin sikkerhedskopi på en NAS i hjemmet, eller ved at have en hjemmeserver. Man skal selvfølgelig have en internetforbindelse for at komme i kontakt med sin sikkerhedskopi, men internettet er efterhånden en så integreret del af vores liv, at dette ikke er noget problem. Ligger sikkerhedskopien i skyen, er ens filer altid sikret og tilgængelige, når man har brug for dem.

    Hvor mange sikkerhedskopier, bør man have?

    Det er altid godt at spille på flere heste, når det gælder om at sikre sine filer. Udover at have selve filerne på sin computer, skal man også have dem et andet sted og alt efter hvor meget arbejde, man vil lægge i det, er det at foretrække at have en kopi mindst 3 forskellige steder.

    Hvad med sikkerheden?

    Der er mange forskellige grader af sikkerhed, når du skal sikre dine filer og data. Princippet i, at du tager en kopi af din data og lægger den et andet sted end din computer, er dog generel for de fleste slags sikkerhedskopier. Det er mediet og lokationen, samt fysiske og digitale sikkerhedsforanstaltninger, af de kopierede data, som bestemmer, hvor sikkert opbevaret den er. Med lokationen menes der medier eller steder, som kan opbevare digitale filer så som en ekstern harddisk, et USB-stik, en CD, en server eller lignende. Den mest almindelige slags sikkerhedskopiering har i mange år foregået på eksterne harddiske og flytbare medier. Men med udbredelsen af hurtig internet som fiberbredbånd og internetteknologier med lysledninger, er sikkerhedskopieringen gennem online backup blevet det foretrukne valg. Det er nemlig det sikreste. Udover at sikkerhedskopiering i skyen tilbyder opbevaring af data i specialdesignede bygningsfaciliteter, så er sikkerheden ved selve overførslen også svært uigennemtrængelig. Det er den, ved at forbindelsen mellem eks. en computer og en webside eller online backup tjeneste, er krypteret. Den type kryptering, der ofte bruges til særlig sikre forbindelser, er 256-bit AES og SSL kryptering. Med denne kryptering er det praktisk talt umuligt for udefrakommende at se, hvad der bliver overført. Samme slags kryptering bliver brugt i militæret og til at beskytte de mest følsomme oplysninger i verden. Men er det lige meget hvor den online backup opbevares? Nej – det forklarer vi mere om længere nede her.

    Kan en sikkerhedskopi hackes?

    En sikkerhedskopi på eks. en ekstern harddisk er sårbar overfor hackerangreb, hvis den er tilkoblet din computer. Inficeres din computer med virus, kan denne få adgang til dine filer. Dog kan filer på ens harddisk krypteres, men er filerne ikke opbevaret andet steds, som ved en online backup, er den samlede sikkerhed stadig ikke stor. En sikkerhedskopi i et moderne datacenter er i høj grad sikret mod hackerangreb. Desværre er der ingen computer-systemer, som er helt sikret mod angreb. Med det sagt så er noget af det det vigtigste i forsvaret mod at blive hacket at have stærke adgangskoder til de konti, man benytter online. En stærk adgangskode kan sikre én rigtig meget, hvis en computer skulle komme i de forkerte hænder eller, hvis ens computer bliver udsat for et hackerangreb.

    Hvor placeres en sikkerhedskopi?

    Der er overordnet set to steder, hvor en sikkerhedskopi kan være placeret. Enten er den lokalt inden for huset 4 mure og befinder sig på en ekstern harddisk eller et andet flytbart medie – eller også er den placeret uden for huset. I sidste tilfælde vil den være placeret på en fjernserver i en eller flere specialdesignede bygninger til opbevaring af digital data.

    Hvad betyder sikkerhedskopiering?

    Sikkerhedskopiering betyder at have en kopi af filer, som sikkerhedsforanstaltning for hvis de oprindelige filer mistes. Du har så og sige en klon af det, som du gerne vil have sikret – f.eks. et dokument, et digitalt billede eller en video. Dette kaldes også for ‘backup’, som er et engelsk udtryk, der også er blevet meget populært herhjemme. Det er især i den digitale verden og på vores computere og smartphones, at vi er ængstelige for, hvad der sker med vores data og filer, hvis elektronikken svigter. Du har måske oplevet, at computeren går i sort eller, at telefonen er røget med i vaskemaskinen. Digitale medier er på den ene side utrolig stærke og fleksible – men på den anden side også meget sårbare. Derfor er en sikkerhedskopiering noget, som vil gavne langt de fleste mennesker. Med sikkerhedskopiering, kan data og filer genskabes fra den kopi, som bliver opbevaret et sikkert sted.

    Er der forskel på sikkerhedskopi og backup?

    Nej, en sikkerhedskopi og en backup er det samme. ‘Sikkerhedskopi’ er blot den danske term for ‘backup’, som er det engelske ord for at forsikre sig.

    Er sikkerhedskopiering nemt at komme i gang med?

    I dag er sikkerhedskopiering utroligt nemt at komme i gang med. Kan du skrive i et tekstprogram som eks. Word, kan du også tage en sikkerhedskopi. Online backup kræver ingen specielle krav til computerfærdigheder udover en normal sans for at omgås med et computerprogram. Det er lige til at gå til for stort set alle computerbrugere. I langt de fleste tilfælde med moderne sikkerhedskopiering (i form af online backup) installerer du et nyt program på din computer. Via dette program har du mulighed for at overføre og synkronisere mapper og filer på din computer, som du selv vælger, til skyen. I programmet kan du også bestemme hvilke mapper, der altid skal overvåges og automatisk sikkerhedskopiere dine filer. På den måde er dine filer altid opdateret i skyen, når du laver ændringer i en filer eller mapper. Som eksempler på, hvordan man kommer i gang med sikkerhedskopiering, kan du se Onlime’s video guides til sikkerhedskopiering. Har du spørgsmål om sikkerhedskopiering, online backup, sikkerhed på nettet eller noget helt andet, så er du altid velkommen til at kontakte os.