Hjælp og kontakt

Her hjælper vi dig med at komme igang.
Bare kontakt os, hvis du ikke finder, det du søger 😃

 

Hent Jottacloud

Windows     Mac    Android 
iPhone/iPad


  Hent billedappen Jottacloud Photos til Android og iOS


Startguide

Vi hjælper dig hurtigt i gang:
Tag backup, synkroniser filer, tilføj til arkiv og del.

Gå til Startguide

Telefon

Ring til os på
tlf: 89 88 32 75
Mandag – torsdag fra 10-18

Facebook

Vi er på Facebook!
Følg os og skriv til os her

Mail

Send os en mail på kundeservice@onlime.dk.
Vi svarer inden 2 hverdage


Vi hjælper dig ved at fjernstyre din computer. Hent Teamviewer og kontakt os herefter.

Generelle spørgsmål

Hvordan opgraderer jeg til ubegrænset?

Venligst gå til selvbetjeningen for at opgradere til ubegrænset plads. Herfra klares betalingen nemt, og du kan ændre dine oplysninger samt se fakturaer.

Hvordan fungerer backup?

Du kan tage online backup af dine mapper på dine computere. Disse mapper bliver konstant synkroniseret fra computeren til vores servere hver gang, du laver en ændring i mapperne. Dette kan f.eks. være en ændring i et dokument, som ligger på dit Skrivebord.

Hvis du ønsker at spare plads på din computer, skal du arkivere de mapper, som du har backup af. Se mere under 'Kom i gang'.

Hvad betyder synkroniserede filer?

Når du installerer Jottacloud på din computer, vil der dukke en ny mappe op på din computer. Denne mappe hedder 'Jottacloud'. Alle filer, som du lægger over i denne mappe, vil automatisk bliver synkroniseret til alle andre computere, som du har installeret Jottacloud på.

Hvad betyder ubegrænset?

Ubegrænset betyder ganske enkelt, at du kan tage backup og synkronisere alle de filer, som du vil. Uanset størrelse. Du kan også tage backup af alle de computere og mobiltelefoner, som du ønsker.

Hvad med slettede filer?

Hvis du kommer til at slette en fil fra din computer eller din Jottacloud-mappe, vil filen bliver smidt i Papirkurven på din konto. Her vil den ligge i 30 dage, inden den bliver slettet permanent.

Herunder kan du se en kort video som demonstrerer, hvordan du sletter filer og gendanner dem igen fra Papirkurven.

Gendan fra en backup

Hvis du har brug for at gendanne filer eller mapper, kan du gøre det direkte fra Jottacloud på din computer. Dette vil du have brug for i tilfælde af, at du f.eks. har fået ny computer, din gamle computer er ødelagt eller blevet stjålet. Herunder kan du se en kort video, som demonstrere hvordan du gendanner fra din backup.

Backup af NAS

Du kan tage backup af din NAS ved at markere hele drevet, som når du ville tage backup af en mappe.

Kom i gang

Tag backup af en mappe

Når du skal tage backup af en mappe, kan du gøre det på 2 måder.

1. Trække en mappe over i Jottacloud-vinduet.
2. Vælg 'Tilføj mappe', som vist i videoen herunder.


Gå til Webportalen

Du kan gå til Webportalen fra menuen.

Del en mappe eller en fil

Du kan let dele dine mapper og filer med andre. Se videoen herunder for at se hvordan.

Når du deler en mappe med en bestemt person, så får vedkommende en invitation til mappen via e-mail. Hvis personen selv har en Jottacloud-konto, så kan vedkommende både uploade og redigere i mappen.

Upload via internetbrowser

Du kan uploade filer direkte via internetbrowseren til din Jottacloud-mappe eller til dit Arkiv. Dette er praktisk, hvis du f.eks. er på farten og skal uploade fra en anden computer end din egen.

Arkiver filer og mapper

Filer og mapper, som du har taget backup af eller synkroniserer på tværs af dine enheder, kan du arkivere. På den måde kan du lægge dem online, så de ikke behøver at optage plads din computer. Du kan både gøre dette med flere mapper/filer på én gang eller enkelte filer.

Sådan bruger du Jottacloud Billeder

Vi har lavet en guide-side om, hvordan du kommer godt i gang med Jottacloud Billeder. Gå til den her.

Synkronisering og deling

Offentlig deling

Du kan dele alle filer og mapper ved hjælp af et offentligt link. Dette link kan du kopiere og dele via beskeder, sociale medier, e-mail osv.

Offentlig deling

Synkroniser filer

Når du lægger en fil over i din Jottacloud-mappe, så bliver den fil synkroniseret helt automatiske til alle de computere, som du har installeret Jottacloud på.

Delte mapper

Delte mapper er en smart måde at dele filer på med bestemt personer. Du kan selv bestemme hvem, som skal have adgang til mappen, og du kan altid tilføje/fjerne medlemmer fra mappen. Hvis personen ikke allerede har en konto, skal han oprette en gratis én for at se filerne i mappen.

Er der en forskel på, om jeg deler fra min backup eller min Jottacloud-mappe?

Ja, det er der. Du kan ikke invitere medlemmer til at redigere i dine mapper, som ligger på din backup. Dette er kun muligt med mapper, som ligger i din Jottacloud-mappe.

Herunder kan du se en kort video, som demonstrerer hvordan du deler en mappe med dine venner, familie eller kollegaer.

 

Erhverv

Tilføj/fjern en bruger

Har du en erhvervskonto, så kan du selv administrere brugere, som er tilknyttet din konto. Videoen herunder demonstrerer, hvordan du tilføjer en ny bruger til din erhvervskonto.


Hvor mange brugere kan jeg have?

Med en erhvervskonto hos os, kan du have et ubegrænset antal brugere. Dermed kan du tilføje og fjerne brugere efter behov, uden ekstra betaling.

Hvor meget plads har jeg til min virksomhed?

Med en erhvervskonto medfølger som minimum 100GB plads, som du og dine brugere kan disponere over. Du kan opgradere med blokke af 100GB. Kontakt os her for at høre mere.

Kan I hjælpe med opsætning og undervisning?

Ja, vi kan hjælpe dig med opsætning i din virksomhed samt rådgivning og undervisning i brug af softwaren. Kontakt os for at høre nærmere.

Kan medarbejdere se hinandens filer?

Medarbejdere kan kun se de filer og mapper, som er delt mellem dem. Hver enkelt medarbejder kan lægge filer online, som ingen andre har adgang til.

Sikkerhed og privatpolitik

Hvordan og hvor er mine data opbevaret?

Alle filer er opbevaret sikkert på Jottaclouds servere. De ejer eller leaser alt deres hardware og bruger i bredest omfang Linux servere.

Jottaclouds datacentre er topmoderne og lokaliseret i Oslo, Norge. Datacentrene benytter markedets bedste sikkerhedssystemer både i forhold til infrastrukturel og fysisk sikkerhed.

Datacentrene bliver kun drevet af grøn og genanvendelig energi.

Privatpolitik garantier

Jottacloud tilbyder følgende garantier:

  • Dine data vil blive opbevaret i Norge eller et land med lignende strikse love indenfor privatpolitik og datasikkerhed.
  • Dine data vil blive under Norsk lov.
  • Dine data hos Jottacloudvil ikke blive overvåget.
  • Dine informationer og data vil ikke blive givet videre til myndigheder, medmindre en ransagningskendelse er blevet udsted af den norske domstol.
  • Dine personlige informationer bliver ikke opbevaret, sendt eller behandlet gennem en tredjeparts-service så som Amazon.
  • Medarbejdere vil ikke åbne eller have adgang til dine filer medmindre du sender en skriftlig godkendelse.
  • Medarbejdere hos Jottacloud har skrevet under på en hemmeligholdelseserklæring.
  • Dine data vil blive slettet, hvis du lukker din konto.

 

Seneste opdateringer

Her kan du læse om de seneste opdateringer af Jottacloud – senest opdateret 11/04/17

Version 3.1.62.577
Tilføjede brugerflade for synkroniseringsfejl
Håndtering og genskrivning af sti/fil navn ved ikke-understøttede navne og filtyper i synkroniseringsmappen
Rettede en fejl hvor synkronisering kunne gå i stå ved hentning af samme korrupte version af en fil
Rettelse af nedbrud

Version 3.1.61.564
Tilføjede Photos notifikationer
Fejl rettet hvor klienten ikke modtog opdateringer fra serveren på trods af forbindelse
Rettede tekst-fejl
Klargjort app til to-faktor godkendelse

Version 3.1.60.546
Nye ikoner.
Udbedrede nedbrud.
Forbedret fejlhåndtering ved upload.
Filstørrelser vises igen udfra 1024 og ikke 1000.
Forbedret gengivelse ved høj DPI på Windows.

Version 3.1.58.526
Fejl rettet ved hentning af filer med meget lange filstier.
Forbedret håndtering af låste konti.

Version 3.1.57.514
Fejlretning som forhindrede synkronisering i at virke korrekt.

Version 3.1.57.511
Opdateret og forbedret logning hos Jottacloud clienten.
Forbedret håndtering af ID’er i upload databasen.

Version 3.1.57.508
Fejl rettet som forhindrede godkendelsesdialog i at vises ved opstart.
Rettede et nedbrud.
Fejlretning ved allokering af hukommelse.
Ændrede MiB til MB mm. ved visning af filstørrelse.

Version 3.1.56.500
Tilføjet validering af proxy-indstillinger.
Understøttelse af download af filer med filsti større end 256 tegn.
Forbedring af opstartstid og udførelse af vedligeholdelse når der ikke er aktive overførsler.
Rettelser af tekst og oversættelser.
Rettet fejl som gjorde at drev tilføjet til backup (eks. X:) kunne vise forkert status i backup-oversigten.

Version 3.1.55.483
Fejl rettet under installation som medførte at denne ikke kunne gennemføres
Fejl rettet i forbindelse med at reetablere forbindelse
Tilføjet logo i login-vinduet
Tilføjet og rettet nogle oversættelser

Version 3.1.54.474
Fejl rettet i forbindelse med at validere enkelte brugere ved login

Version 3.1.52.471
Fejl rettet i forbindelse med login med brugernavn
Fejl rettet i forbindelse med at downloade flere filer, hvor kun den første fil på listen blev downloadet

Vores kunder er glade for os og vi for dem 🙂